РЕАЛИЗАЦИЯ ИНКЛЮЗИВНОГО ПОДХОДА В ОБРАЗОВАНИИ: ПРОБЛЕМЫ И ПУТИ РЕШЕНИЯ

Рассматривается проблема инклюзивного образования и ее актуализации в современном информационном обществе. Анализируются различные подходы к организации инклюзивного образования в американской и европейской моделях обучения. Характеризуется состояние развития инклюзивного образования в России, обозначаются основные проблемы, стоящие на пути его реализации, и предлагаются некоторые возможные пути их решения.

IMPLEMENTATION OF INCLUSIVE APPROACH IN EDUCATION: PROBLEMS AND SOLUTIONS

The article is devoted to the problem of inclusive education and its actualization in the modern information society. Various approaches to the organization of inclusive education in the American and European models of education are analyzed. The state of development of inclusive education in Russia is characterized, the main problems standing in the way of its implementation are identified and some possible ways of their solution are offered.

Authors
Publisher
ООО "Научно-исследовательский социологический центр"
Language
Russian
Pages
480-484
Status
Published
Year
2018
Organizations
  • 1 RUDN University
Keywords
inclusion; disability; education; digital resources; social interaction; включение; инвалидизация; инклюзия; образование; цифровые ресурсы; социальное взаимодействие
Date of creation
07.11.2019
Date of change
07.11.2019
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/52656/
Share

Other records

Mehdi Afzali
Инвалиды - инвалидность - инвалидизация. ООО "Научно-исследовательский социологический центр". 2018. P. 134-152