Национально ориентированная реклама на уроках РКИ в аспекте мультимодального обучения

Актуальность рассмотрения таких мультимодальных медиатекстов, как видеоролики национально ориентированной рекламы в практике преподавания русского языка как иностранного обусловлена их воздействующей функцией, а также ряда преимуществ: простотой, лаконизмом и др. Богатый лингвокультурный потенциал рекламных текстов соответствует задачам лингвострановедческого аспекта преподавания РКИ. Благодаря национально-культурной составляющей современной рекламы можно найти более действенные средства обучения иностранных студентов русскому языку.

National-Oriented Advertising in the Aspect of Multimodal Learning

The author argues that the study of advertising video as a multimodal text in the process of teaching foreign students is relevant due to its powerful influencing function, and also to its simplicity, laconism, etc. The rich linguistic and cultural potential of advertising texts corresponds to the tasks of area studies method in the process of teaching Russian as a foreign language. Through the study of the national cultural component of modern advertising, we can find more effective means of teaching Russian as a foreign language.

Authors
Publisher
Некоммерческое партнерство "Общество преподавателей русского языка и литературы"
Number of issue
6
Language
Russian
Pages
1639-1642
Status
Published
Year
2018
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia (RUDN University)
Keywords
рекламный видеоролик; мультимодальный текст; мультимодальное обучение; линговдидактичесая ценность рекламы; национально ориентированная реклама; advertising video; multimodality; multimodal text; Multimodal learning; linguodidactic value of advertising; national-oriented advertising
Date of creation
07.11.2019
Date of change
07.11.2019
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/52327/
Share

Other records