Письменная речь на уроке иностранного языка. Виды упражнений на развитие навыков письменной речи

Статья привлекает внимание к такому виду речевой деятельности, как письмо. Авторы анализируют причины отсутствия интереса педагогов к формированию навыка письма. Подчеркивается взаимосвязь между аудированием, говорением, чтением и письмом, а также его положительное влияние на процессзапоминания.В статье даются методические рекомендации и практические советы по обучению письму на немецком языке на начальном этапе в лингвистическом вузе.

Writing in a foreign language class. Types of exercises on the development of writing skills

The paper gives valuable information about the writing as an aspect of oral activity. Authors analyze reasons why teachers of foreign languages have no interest to the writing. Similarity between writing and listening, speaking, reading is emphasized and it’s positive impact on the process of memorizing.Much attention is given tosome methodical recommendations andsome practical advice on aspects of writing in German language in linguistic university.

Authors
Kaskova M.E. 1 , Frolova L.N. 1 , Сегал Н.А.2
Publisher
Индивидуальный предприниматель Плесканюк Татьяна Николаевна
Number of issue
11
Language
Russian
Pages
82-94
Status
Published
Year
2018
Organizations
  • 1 Institute of Foreign Languages RUDN University
  • 2 КФУ им. В.И. Вернадского
Keywords
письменная речь; развитие навыков письменной речи; виды упражнений; эвристическое письмо; written speech; writing skills development; types of exercise; heuristic letter
Date of creation
07.11.2019
Date of change
07.11.2019
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/52252/
Share

Other records