Методика работы с поэтическим текстом на уроках русского как иностранного

В данной работе определяются лингвокогнитивные механизмы создания поэтических образов и генерирования смыслов в поэзии. В статье в структурированной форме отражены лингводидактические принципы притекстовой работы над поэтическим произведением в рамках урока русского языка как иностранного (РКИ).

DIDACTIC PRINCIPLES OF WORK WITH A POETIC TEXT AT A LESSON OF RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE

This work defines cognitive linguistic mechanisms of creating poetic images and generating poetic senses. In a structured form the paper reflects the linguistic didactic principles of text work at a lesson of Russian as a foreign language. The work reflects the structured form of linguistic didactic principles of text work with poetic text within the lesson of the Russian language as a foreign language.

Publisher
Образовательное частное учреждение высшего образования Международный инновационный университет
Number of issue
4
Language
Russian
Pages
123-127
Status
Published
Year
2018
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
русский как иностранный; лингводидактические принципы; лингвокогнитивные механизм; russian as a foreign language; the linguistic didactic principles; the cognitive linguistic mechanisms
Date of creation
07.11.2019
Date of change
07.11.2019
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/51825/
Share

Other records