ГЕНДЕР КАК СОЦИОКУЛЬТУРНЫЙ ФАКТОР ОСУЩЕСТВЛЕНИЯ КОММУНИКАТИВНЫХ СТРАТЕГИЙ

Статья посвящена гендерным аспектам коммуникативных стратегий интервью-диалога в контексте делового общения. В работе анализируются лингвопрагматические характеристи- ки разделительных вопросов в деловом интервью с учетом гендерных аспектов. Исследуются коммуникативные стратегии разделительных вопросов в деловых интервью представителей профессиональных сообществ носителей английского языка.

GENDER AS A SOCIO-CULTURAL FACTOR OF COMMUNICATION STRATEGY REALIZATION

The article is devoted to gender aspects of communication strategies in the interview with regard to business communication. It deals with the linguo-pragmatic characteristics of disjunctive questions in business interview in the light of their gender aspects. It examines communication strategies of disjunctive questions in business interviews held by English business community representatives.

Authors
Publisher
Общероссийская общественная организация Российская ассоциация лингвистов-когнитологов
Number of issue
34
Language
Russian
Pages
703-706
Status
Published
Year
2018
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
деловое интервью; коммуникативные стратегии; разделительный вопрос; гендерные характеристики; коммуникативная эффективность; business interview; communication strategies; gender characteristics; disjunctive question; communication effectiveness
Date of creation
07.11.2019
Date of change
07.11.2019
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/51016/
Share

Other records

Tszin T.
Когнитивные исследования языка. Общероссийская общественная организация Российская ассоциация лингвистов-когнитологов. 2018. P. 232-236