Методические аспекты оценки рынка электронной коммерции (на основе изучения опыта международных электронных площадок)

Развитие интернет технологий влечет за собой появление новых форм оценки и продвижения товаров и услуг целевым группам. Новые инновационные технологии позволяют лучше оценить потребности целевой аудитории, а также определить, работа с какими сегментами является наиболее выгодной. Регистрация данных покупателей дает возможность компаниям строить более точные прогнозы, рассчитывать ключевые показатели и в режиме реального времени наблюдать за тем, как проходят компании по продвижению товаров и услуг. В данной статье рассматриваются принципы и показатели оценки деятельности компаний в интернет среде, которые позволят не только контролировать коммерческую деятельность, но и прогнозировать ее результаты. Авторами показано, что лидеры, работающие на рынке электронной коммерции, придерживаются одних и тех же основ интернет маркетинга. Изучение деятельности ведущих компаний в данной области позволит российским компаниям быстрее адаптироваться в этой среде бизнеса.

Methodical aspects of the e-commerce market assessment (based on the study of the experience of international electronic platforms)

Importance of this article is related to the fact that financial institutions bear substantial amount of credit risks. One of the most popular instrument of credit risk management is securitization. However the Russian market of  securitization instruments is still in its infancy. That’s why the purpose of the  article is to show development of the securitization market taking in consideration  examples of the foreign markets. The article presents detailed description of the Credit default swap, which was very popular instrument among investors before the last crisis. This instrument is an example of the financial innovation process. The rise of popularity of CDS before the crisis was related to the fact that investors sought for new technologies of credit risk management.  CDS also gained popularity among investment banks and hedge-funds focused predominantly on speculative deals. The latter was one the reason behind the serious problems, which financial institutions  encountered during the last crisis. The article also presents recent development of the Russian securitization market. The financial authorities introduce new measures to stimulate expansion of the securitization market. The article may be interesting to financial market professionals involved in securitization operations.

Publisher
Автономная некоммерческая организация высшего образования Московская международная высшая школа бизнеса МИРБИС (Институт)
Number of issue
3
Language
Russian
Pages
37-44
Status
Published
Year
2018
Organizations
  • 1 RUDN University
Keywords
электронная торговля; электронный маркетинг; технологии работы интернет-ритейлеров; показатели оценки рынка; financial innovation; credit risks; securitization; credit default swap; Mortgage backed securities
Date of creation
07.11.2019
Date of change
07.11.2019
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/50656/
Share

Other records

Vetrova E.N., Gladysheva I.V., Salienko N.V.
Вестник Московской международной высшей школы бизнеса МИРБИС. Автономная некоммерческая организация высшего образования Московская международная высшая школа бизнеса МИРБИС (Институт). 2018. P. 59-65