Стилистические приемы на уровне лексики в французских рекламных текстах

Данная статья посвящена определению и описанию стилистических языковых приемов на уровне лексики, широко применяемых в современных текстах французской печатной рекламы в качестве средств речевого воздействия на массовое сознание.

Stylistic devices in french advertising texts

This article deals with the problem of stylistic devices of the lexical level, widely applied in modern French advertising texts as means of linguistic manipulation on mass consciousness.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов
Number of issue
3
Language
Russian
Pages
37-44
Status
Published
Year
2009
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
реклама; рекламный текст; стилистические приемы; лексика; французские периодические издания; воздействие на массовое сознание; Advertising; Advertising texts; stylistic devices; lexical level; French periodicals; linguistics manipulation on mass consciousness
Date of creation
19.08.2019
Date of change
19.08.2019
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/39927/
Share

Other records