Метафорическая концептуализация вина во французской фразеологии

В работе путем анализа культурного компонента значения фразеологических единиц французского языка выявляются сведения об исторических фактах и социальных преобразованиях, касающихся роли вина в культуре французского застолья.

Metaphoric conceptualisation of "wine" in french phraseology

On the basis of linguo-cultural analysis of the French phraseology the spectrum of cultural connotations of concept «wine» is defined.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов
Number of issue
1
Language
Russian
Pages
77-82
Status
Published
Year
2010
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
французский национальный характер; фразеология; гедонизм; концепт; французская кухня; виноделие; French national character; phraseology; hedonism; concept; cuisine; viniculture
Date of creation
09.08.2019
Date of change
09.08.2019
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/39889/
Share

Other records