Принципы сопоставительной семантики и их инновационный потенциал в контексте этнометодической теории и практики

Статья посвящена задачам и принципам сопоставительной семантики, её историческим истокам. В статье анализируются взаимосвязи сопоставительного языкознания и этноориентированной методики преподавания языка. Особой акцент сделан на возможностях использования классических идей сопоставительной лингвистики в методической теории и практике.

Principles of comparative semantics and their potential for innovation in the context of the theory and practice of the foreign language teaching

The article is devoted to the objectives and principles of comparative semantics, its historical roots. The paper analyzes the relationship of comparative linguistics and ethnically oriented methods of teaching the language. Special emphasis on the possibilities of using classical ideas of comparative linguistics in the methodological theory and practice.

Authors
Publisher
РУДН
Language
Russian
Pages
375-377
Status
Published
Year
2014
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
meaning; contrast; methods; semantics; comparison; typology; значение; контраст; методика; семантика; сопоставление; типология
Date of creation
02.07.2019
Date of change
02.07.2019
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/37795/
Share

Other records

Tskolia K.R.
Инновационное преподавание русского языка в условиях многоязычия: сборник статей в 2-х т. Т. 2 / Отв. ред. Н.М.Румянцева. РУДН. 2014. P. 382-385