Обучение русскому языку как диалогу культур: взгляд с позиций межкультурной лингводидактики

В статье поднимается вопрос необходимости использования диалога культур в обучении языку как деятельности, данный подход переосмысляется в свете межкультурной лингводидактики.

The teaching of russian language as the dialogue of cultures: a view from the positions of intercultural linguodidactics

The article deals with the question of usage of the dialogue of cultures in language teaching as an activity, this topic is described from the perspective of intercultural linguodidactics.

Authors
Rogova A.V.1
Publisher
РУДН
Language
Russian
Pages
77-79
Status
Published
Year
2014
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
multicultural and polylingual education; intercultural didactics; the dialogue of cultures; language world picture; teaching language as an activity; поликультурное и полилингвальное образование; межкультурная лингводидактика; диалог культур; языковая картина мира; обучение языку как деятельности
Date of creation
01.07.2019
Date of change
01.07.2019
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/37785/
Share

Other records

Rozanova S.P.
Инновационное преподавание русского языка в условиях многоязычия: сборник статей в 2-х т. Т. 2 / Отв. ред. Н.М.Румянцева. РУДН. 2014. P. 275-277