К вопросу об учёте этнолингвистической специфики китайских учащихся при обучении самостоятельному чтению

Статья посвящена проблеме обучения китайских учащихся самостоятельному чтению с учётом их этнопсихолингвистических особенностей на материале национально-ориентированного пособия «Знаменитые имена России. XXI век», разработанного в соответствии с принципами этнометодики, включающего курс электронного обучения.

To the problem of teaching unsupervised reading based on ethnolinguistic specific of chinese students

The article is dedicated to the problem of teaching Chinese learners’ of unsupervised reading considering their ethnocultural specificity on based of national-oriented reading manual “Famous people of Russia. XXI century”, which worked out in accordance with the ethnomethodology’s principles including e-learning course.

Authors
Publisher
РУДН
Language
Russian
Pages
67-70
Status
Published
Year
2014
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
самостоятельная работа; самостоятельное чтение; китайские учащиеся; интерферирующее влияние родного языка; национально-ориентированное пособие; сайт; тесты; student’ individual activity; unsupervised reading; Chinese students; interfering influence of the native language; national-oriented manual; training site; tests
Date of creation
01.07.2019
Date of change
01.07.2019
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/37783/
Share

Other records

Netesina M.S.
Инновационное преподавание русского языка в условиях многоязычия: сборник статей в 2-х т. Т. 2 / Отв. ред. Н.М.Румянцева. РУДН. 2014. P. 272-275