Имитация как базовая составляющая фонетического метода обучения русскому языку иностранных учащихся

В статье рассматривается материал, обосновывающий лингвометодическую значимость имитации в качестве эффективного метода формирования слухопроизносительных навыков в иноязычной аудитории.

Immitation as a basic component of phonics learning method of russian language for foreign students

The article deals with the material justifying the importance of lingvodidactic simulation as an effective method of forming verbal skills in a foreign audience.

Authors
Publisher
РУДН
Language
Russian
Pages
254-257
Status
Published
Year
2014
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
simulation; the phonetic method of verbal skills; innovation of the educational system; the creative potential of the individual; the method of the auditory observation; имитация; фонетический метод; слухопроизносительные навыки; инновация образовательной системы; творческий потенциал личности; метод слухового наблюдения
Date of creation
30.06.2019
Date of change
30.06.2019
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/37766/
Share

Other records

Gartsov A.D.
Инновационное преподавание русского языка в условиях многоязычия: сборник статей в 2-х т. Т. 2 / Отв. ред. Н.М.Румянцева. РУДН. 2014. P. 138-142
Gracheva O.A., Elsgoldc S.V.
Инновационное преподавание русского языка в условиях многоязычия: сборник статей в 2-х т. Т. 2 / Отв. ред. Н.М.Румянцева. РУДН. 2014. P. 142-144