Лингвистическая типология и перспективы её приложения к задачам преподавания русского языка как иностранного

Целью данной статьи является анализ возможностей использования типологических данных в области совершенствования методики обучения языку. В публикации ставятся актуальные вопросы типологического исследования языков и рассматриваются пути взаимодействия типологии и дидактики. Особое внимание уделяется проблеме интерференции.

Linguistic typology and the prospects for its application to problems of teaching russian as a foreign language

The purpose of this article is to analyze the possibilities of using typological data in improving language teaching methodology. The publication puts topical issues of typological study of languages and looks at ways of an interaction of typology and didactics. Particular attention is paid to the problem of interference.

Authors
Publisher
РУДН
Language
Russian
Pages
267-269
Status
Published
Year
2014
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
грамматика; grammar; классификация; classification; метод; сопоставление; типология; typology; язык; language; method comparison
Date of creation
25.06.2019
Date of change
25.06.2019
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/37745/
Share

Other records