Модель организации тестирования как вида коммуникативного взаимодействия

В статье предлагается модель тестирования, которая учитывает особые роли коммуникантов, обусловленные сложными психолого-педагогическими характеристиками процесса тестирования. Специфический характер модели тестирования как коммуникации состоит в особенном содержании его компонентов: мотивационного, целевого, содержательного, педагогической диагностики, технологического, критериального. Составляющие предложенной модели имеют универсальный характер и могут быть применимы ко всем исследуемым системам тестирования.

Model of testing as a form of communicative interaction

The article proposes a model test, which takes into account the special role of communicators, due the complicated psychological and pedagogic characteristics of the testing process. The specificity of the test model as communication is a special content of its components: motivational, target, informative, educational, technological, diagnostic criteria. Components of the proposed model are universal and can be applied to all the studied systems testing.

Authors
Mei Shan Piao1
Publisher
РУДН
Language
Russian
Pages
401-407
Status
Published
Year
2014
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
тестирование; модель; коммуникативное взаимодействие; компоненты модели критерий; принцип; testing; communicative; interaction model; model components
Date of creation
25.06.2019
Date of change
25.06.2019
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/37743/
Share

Other records