Методическая концепция изучения причастий в иностранной аудитории

В статье рассматриваются методически целесообразные подходы к изучению причастий в иностранной аудитории, а также предлагаются варианты тестовых заданий.

Methodological concept of learning participles in a foreign audience

This article discusses methodically feasible approaches to the study of the partisiples in a foreign audience, as well as the options available test items.

Authors
Publisher
РУДН
Language
Russian
Pages
162-165
Status
Published
Year
2014
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
active design; passive design; active equivalents of passive constructions; didactic unit; активные конструкции; пассивные конструкции; активные эквиваленты пассивных конструкций; дидактический блок
Date of creation
23.06.2019
Date of change
15.04.2022
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/37725/
Share

Other records

Kovalenko A.G.
Инновационное преподавание русского языка в условиях многоязычия: сборник статей в 2-х т. Т. 1 / Отв. ред. Н.М.Румянцева. РУДН. 2014. P. 157-159