Обучение иностранному языку на раннем этапе развития ребенка имеет свою специфику. Обусловлено это в первую очередь возрастными особенностями детей, точнее -особенностями их мышления и психики. Любая методика обучения детей иностранному языку базируется на основополагающих принципах, а именно: интеграции в естественную среду, эмоциональной насыщенности занятий, отказе от прямого объяснения правил и перевода. Конечной целью процесса изучения ребенком иностранного языка является формирование у него учебной мотивации и речевой компетенции.
Training in a foreign language at an early stage of development of the child has the specifics. It is caused first of all by age features of children, is more exact - features of their thinking and mentality. Any technique of training ofchildren in a foreign language is based on the fundamental principles, namely: integration into habitat, emotional saturation of occupations, refusal of a direct explanation of rules and translation. An ultimate goal of process of studying by the child of a foreign language is formation of his educational motivation and his speech competence.