Прагматика урока русского языка как неродного в системе обучения мигрантов РФ

В данной статье рассматриваются вопросы целеполагания изучения русского языка мигрантами и решение практических задач на уроке русского языка.

The pragmatics of a russian language lesson in teaching migrants

The article characterizes the objectives of teaching Russian to migrants and ways of solving practical problems at the lesson.

Authors
Publisher
РУДН
Language
Russian
Pages
34-36
Status
Published
Year
2014
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
the Russian language; migrant; language and speech; behavior; русский язык; мигрант; урок; язык и речь; речевое поведение
Date of creation
23.06.2019
Date of change
17.07.2023
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/37706/
Share

Other records

Balykhina T.M., Netesina M.S.
Инновационное преподавание русского языка в условиях многоязычия: сборник статей в 2-х т. Т. 1 / Отв. ред. Н.М.Румянцева. РУДН. 2014. P. 365-371