Профессиональные деформации педагогов: динамика развития и профилактика

В содержании статьи рассматриваются результаты диагностики, основные направления профилактики и коррекции профессиональной деформации у педагогов. На основе теоретического анализа определены показатели, которые позволили сформулировать новую классификацию уровней развития профессиональных деформаций.

PROFESSIONAL DEFORMATION OF TEACHERS: DYNAMICS OF DEVELOPMENT AND PREVENTION PROFESSIONAL

The paper discusses the results of professional deformations diagnostics in teachers as well as various preventive and corrective measures. On the basis of a theoretical analysis specific indicators were defined, which allowed to represent a new classification of professional deformations’ developmental levels according toevolved characteristics.

Publisher
РУДН
Language
Russian
Pages
534-538
Status
Published
Year
2016
Organizations
  • 1 Peoples Friendship University of Russia
Keywords
профессиональные деформации; тип профессионального поведения; инновационность; инновационный потенциал личности; professional deformations; type of professional behavior; innovativeness; personal innovation potential
Date of creation
30.10.2018
Date of change
06.05.2019
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/31659/
Share

Other records

Новикова И.А., Воробьева А.А.
Высшая школа: опыт, проблемы, перспективы: материалы IX Международной научно-практической конференции. Москва, РУДН, 21–22 апреля 2016 г.: в 2 ч. Ч. 2. Секция 7. РУДН. 2016. P. 674-681
Рушина М.А., Кильметов Ф.К.
Высшая школа: опыт, проблемы, перспективы: материалы IX Международной научно-практической конференции. Москва, РУДН, 21–22 апреля 2016 г.: в 2 ч. Ч. 1. РУДН. 2016. P. 485-489