Антропоцентрический подход в практике обучения иностранным языкам в аспирантуре

Реализация антропоцентрического подхода при обучении иностранному языку в аспирантуре рассматривается как формирование языковой личности, обладающей профессиональной иноязычной коммуникативной компетенцией и способной осуществлять межкультурную коммуникацию в научной среде. Предлагается модель обучения: цели, задачи, структура, содержание, формы контроля.

ANTROPOCENTRIC APPROACH TO TEACHING FOREIGN LANGUAGES TO POSTGRADUATE STUDENTS

The implementation of the anthropocentric approach to teaching foreign languages to postgraduate students is viewed as the formation of linguistic identity possessing professional foreign language communicative competence and capable of providing cross-cultural communication in the scientific community. Learning model is determined: goals, objectives, structure, content, forms of control.

Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
2
Language
Russian
Pages
55-63
Status
Published
Year
2016
Organizations
  • 1 Peoples Friendship University of Russia
Keywords
антропоцентрический подход; языковая личность; anthropocentric approach; linguistic identity; competence; learning model; professional foreign language communicative competence of a postgraduate student
Date of creation
30.10.2018
Date of change
17.07.2023
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/28011/
Share

Other records