Фонетический аспект преподавания русского языка как иностранного в перспективе развития: довузовской этап образования

Многоязычие как форма современной коммуникации актуализирует проблему обучения иностранным языкам, стимулируя лингводидактику в поисках перспективных решений во всех аспектах проявления языка, одним из которых является фонетика.

PHONETIC ASPECTS OF TEACHING RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE DEVELOPMENT IN PERSPECTIVE: PRE-COLLEGE EDUCATION PHASE

Multilingualism as a form of modern communication actualizes the problem of teaching foreign languages, linguistics stimulating for promising solutions in all aspects of manifestation of language, one of which is phonetics.

Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
3
Language
Russian
Pages
101-106
Status
Published
Year
2014
Organizations
  • 1 Peoples Friendship University of Russia
Keywords
русский язык как иностранный; фонетическая культура инофона; слуховое восприятие; слуховое наблюдение; индивидуализация обучения; Russian as a foreign language; phonetic inofona culture; listening; listening watch; individualized instruction
Date of creation
22.10.2018
Date of change
30.11.2020
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/16666/
Share

Other records

Яковлева Т.С.
RUDN Journal of Language Education and Translingual Practices. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2014. P. 168-172