АКТИВИЗАЦИЯ КОГНИТИВНО-ПОЗНАВАТЕЛЬНОГО ПРОЦЕССА ПРИ ОБУЧЕНИИ ИНОСТРАННЫХ УЧАЩИХСЯ ИЗУЧАЮЩЕМУ ЧТЕНИЮ НА МАТЕРИАЛЕ ПОСОБИЯ "ПОЛИТИКИ РОССИИ С Х ВЕКА ДО НАШИХ ДНЕЙ. ТЕКСТЫ ДЛЯ ЧТЕНИЯ. УРОВЕНЬ А2, В1 (СПЕЦИАЛЬНОСТЬ: "ПОЛИТОЛОГИЯ, МЕЖДУНАРОДНЫЕ ОТНОШЕНИЯ")"

В настоящей статье рассматриваются вопросы обучения языку специальности на основе информационно-познавательных текстов исторического содержания, формирующих коммуникативную, лингвострановедческую и лингвокультурную компетенции.

THE ACTIVATION OF THE COGNITIVE-LEARNING PROCESS IN THE TEACHING OF FOREIGN STUDENTS STUDYING READING ON THE MATERIAL OF THE MANUAL "POLITICIANS OF RUSSIA FROM THE 10TH CENTURY TO THE PRESENT. TEXTS FOR READING. LEVEL A2, B1 (SPECIALTY: "POLITICAL SCIENCE, INTERNATIONAL RELATIONS")"

This article examines the issues of teaching language of specialty on the basis of informational cognitive texts of historical content. that forms the communicative, linguistic-cultural competences.

Publisher
Государственный институт русского языка им. А.С. Пушкина
Language
Russian
Pages
409-412
Status
Published
Year
2017
Organizations
  • 1 PeoplesʼFriendship University of Russia
Keywords
language of the specialty; cognitive and learning process; pre-university stage; informational cognitive texts; язык специальности; когнитивно-познавательный процесс; довузовский этап; информационно-познавательные тексты
Date of creation
10.07.2024
Date of change
10.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/147177/
Share

Other records

Korneeva A.Yu.
Довузовский этап обучения в России и мире: язык, адаптация, социум, специальность. Государственный институт русского языка им. А.С. Пушкина. 2017. P. 402-404