ЭЛЕКТРОННЫЙ ВВОДНО-ФОНЕТИЧЕСКИЙ КУРС В СИСТЕМЕ СМЕШАННОГО ОБУЧЕНИЯ РКИ

Статья посвящена структуре и принципам организации вводно-фонетического курса по русскому языку как иностранному, разработанному в системе смешанного обучения, то есть взаимосвязанного самостоятельного и аудиторного обучения. Все теоретико-методологические положения исследования реализованы в виде готового электронного продукта, используемого в практике обучения начинающих иностранцев русскому языку на подготовительном факультете Российского университета дружбы народов.

ELECTRONIC INTRODUCTORY PHONETIC COURSE IN THE BLENDED LEARNING SYSTEM ON RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE (RFL)

The article is devoted to the structure and organizational principles of an introductory phonetics course on Russian as a foreign language developed in the blended learning system, that combines independent students' e-learning with traditional classroom methods. All theoretical and methodological provisions of the research were implemented in the completed e-learning course, which is being used in practice of the foreign beginners' Russian language teaching in the preparatory faculty of the People's Friendship University of Russian.

Publisher
Государственный институт русского языка им. А.С. Пушкина
Language
Russian
Pages
36-39
Status
Published
Year
2017
Organizations
  • 1 People's Friendship University of Russia
Keywords
russian as a foreign language methodology; blended learning; introductory phonetics course; e-learning technologies; методика РКИ; информационные технологии; смешанное обучение; вводно-фонетический курс
Date of creation
10.07.2024
Date of change
10.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/147160/
Share

Other records

Черняк А.З.
Person and Society in the Context of Contamporaneity. Philosophical Readings in Memory of Professor P.K. Grechko : Proceedings of National Scientifiс Conference with International Participation. 14 June 2017, Moscow: in 2 vol.. РУДН. 2017. P. 507-516
Беженарь О.А., Поморцева Н.В.
Довузовский этап обучения в России и мире: язык, адаптация, социум, специальность. Государственный институт русского языка им. А.С. Пушкина. 2017. P. 67-71