ФАКТОРЫ, ВЛИЯЮЩИЕ НА МОТИВАЦИЮ УЧЕНИЯ У СТУДЕНТОВ

Было изучено влияние индивидуально-психологических факторов на формирование мотивации учения у 53 студентов I и II курсов медицинского вуза. Для изучения индивидуальных, психических особенностей применялись методики, которые используются в современных психологических исследованиях. Показатели тревожности у студентов в среднем находились в пределах среднего уровня, хотя были несколько выше у студентов I курса. У студентов с высоким уровнем тревожности была резко снижена мотивация учения.

THE FACTORS IMPACT IN MOTIVATION LEARNING IN STUDENTS

The influence of the individual psychological factors on the formation of the motivation in learning was examined in 53 students of the I and II medical faculty. The modern psychological testing were used for definition of the psychological and individual peculiarities. In average the students demonstrated the score of anxiety in the range of middle level, but the 1-course students had the same indices higher a little. The motivation in learning was strongly leveled off in students with high anxiety level.

Authors
Konovalova E.V.1 , Tsvetkova T.Y. 2
Conference proceedings
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
135-137
Status
Published
Organizations
  • 1 Gymnasium № 17, Perm
  • 2 PFUR
Keywords
motivation in learning; anxiety level; individual psychological factors; psychological testing; мотивация учения; уровень тревожности; индивидуальнопсихологические факторы; психологическое исследование
Date of creation
20.10.2018
Date of change
20.10.2018
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/14504/
Share

Other records