ИНТЕГРАЦИЯ ЕСТЕСТВЕННО-НАУЧНОЙ И ГУМАНИТАРНОЙ КУЛЬТУР ПРИ ОБУЧЕНИИ ПЕРЕВОДУ

NATURAL-SCIENCE AND HUMANITARIAN CULTURES' INTEGRATION FOR TEACHING TRANSLATION

An integrative approach allows us to model the process of translation teaching, including such information flows as universities and faculties, teaching translation, professional translators' associations, translation agencies and network administrators from a new angle. The network enables us to simulate the process of translation teaching from the positions of natural-scientific and humanitarian cultures, to investigate the process of creating a new educational space, which rapidly transforms the social institution of science and education.

Authors
Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования "Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого"
Language
Russian
Pages
55-57
Status
Published
Year
2017
Organizations
  • 1 RUDN University
Date of creation
10.07.2024
Date of change
10.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/144374/
Share

Other records

Gerasimova K.M., Temkina N.E.
Российский научный журнал. Автономная некоммерческая организация Рязанский институт экономических, правовых, политических и социологических исследований и экспертиз. 2017. P. 123-130
Kakzanova E.M.
Science in Public Dialogue: Values, Communications, Organisation: conference proceedings. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования "Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого". 2017. P. 84-86