Данная статья посвящена весьма актуальной проблеме мотивации студентовиностранцев в процессе обучения русскому языку на подготовительном факультете РУДН. В статье подчеркивается тот факт, что педагогу-русисту совершенно необходимы самые разнообразные сведения о студенте-иностранце, которые позволят понять, как и чем мотивировано/не мотивировано желание обучаемого приобрести профессию. Авторы обращают внимание на то, что, хотя до настоящего времени нет единого понимания того, что же такое мотивация обучения, тем не менее, существует явная необходимость обратиться к данной проблеме.
This article is devoted to a very actual problem of motivation of foreign students in the process of teaching Russian as a foreign language at the preparatory faculty at the RUDN (The Peoples' Friendship University of Russia). The article emphasizes the fact that teachers specialised in Russian language need to have various detailed information about their foreign students. This information will help them to understand how and why foreign students are motivated (or not motivated) to learn a specific matter. Authors want to draw the attention on the fact that there is no common understanding of what is the motivation of learning nowadays, nevertheless there is a clear need to address importance to this subject.