Современные условия развития общества, когда российское государство строит социально-ориентированную рыночную экономику, расширяет свое духовное пространство, предопределяют необходимость изменений и в профессиональном образовании. Все это выдвигает новые требования к уровню преподавания в высших учебных заведениях путем поиска инновационных форм и методов подготовки: от разработки и введения в учебные планы новых учебных дисциплин, соответствующих современному и перспективному развитию научной мысли, к внедрению инновационных методик преподавания. В статье рассматривается проблема внедрения инновационных технологий обучения в образовательный процесс высшей школы. Особое внимание уделено информационно-коммуникационным и интерактивным технологиям обучения.
Modern conditions for the development of society, when the Russian state builds a socially-oriented market economy, expands its spiritual space, predetermine the need for changes in vocational education. All this puts forward new requirements to the level of teaching in higher educational institutions by searching for innovative forms and methods of preparation: from the development and introduction into the curricula of new academic disciplines that correspond to the modern and prospective development of scientific thought, to the introduction of innovative teaching methods. The article deals with the problem of introducing innovative teaching technologies into the higher school educational process. Particular attention is paid to information and communication and interactive learning technologies.