ЗА КОГО "БОЛЕЮТ" СМИ ВО ВРЕМЯ ИЗБИРАТЕЛЬНЫХ КАМПАНИЙ (на примере Украины)

В статье проанализирована структура собственности американских и украинских СМИ. В частности затронут исторический аспект формирования нынешней системы собственности медиа активов. На практических примерах продемонстрировано влияние СМИ на массовую аудиторию в контексте политической борьбы.

In the article are analyzed the structure of ownership of American and Ukrainian media. In particular, there is the historical aspect of formation of modern corporations in the sphere of media. There are shown practical examples which demonstrate the influence of media on the mass audience in the context of political struggle.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
335-340
Status
Published
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
elections; property; control; conflict of interests; auditory; выборы; собственность; контроль; аудитория; конфликт интересов
Date of creation
20.10.2018
Date of change
20.10.2018
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/14221/
Share

Other records