Методические рекомендации по преподаванию прикладных аспектов лингвокультурологии на примере изучения фразеологических единиц с культурным компонентом значения

В статье приводятся методические рекомендации по преподаванию иностранных языков (английского и французского) с учетом прикладных аспектов лингвокультурологии на примере корпуса упражнений, направленных на изучение фразеологических единиц с культурным компонентом значения.

Мethodological recommendations for applied linguoculturology teaching on the bases of phraseological units with cultural component values

The article deals with methodological recommendations for English and French teaching in the light of applied linguoculturology; the exercises under review are based on phraseological units with cultural elements of meaning.

Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
55-63
Status
Published
Year
2014
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
Keywords
methods of teaching; foreign languages; english; french; linguoculturology; phraseology; методика преподавания; иностранные языки; английский; французский; лингвокультурология; фразеология
Date of creation
09.07.2024
Date of change
09.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/133333/
Share

Other records