КОНЦЕПЦИЯ И СОДЕРЖАНИЕ КРЕАТИВНОГО ПОДХОДА В ОБУЧЕНИИ ИНОСТРАННЫМ ЯЗЫКАМ В НЕЯЗЫКОВОМ ВУЗЕ

Статья посвящена анализу и разработке креативного подхода в обучении иностранным языкам в неязыковом вузе. Авторы осуществляют сравнение предлагаемого креативного подхода с проблемным методом обучения иностранным языкам, а также дают детальный анализ предложенный дефиницией креативно-речевых навыков и умений; приводят примеры упражнений, сравнивая функциональность разработанного подхода с проблемным обучением, а также перечень концептуальных аспектов, содержащих в себе пункты креативизации процесса обучения. Данные концептуальные аспекты являются базисным звеном предлагаемого креативного подхода в обучении иностранным языкам в неязыковом вузе.

THE CONCEPT AND CONTENT, CREATIVE APPROACH IN TEACHING FOREIGN LANGUAGES AT NON-LINGUISTIC DEPARTMENTS

This article is aimed at analyzing and working out a creativity approach to teaching foreign languages in the non-linguistic university. The article includes the analysis of comparison of the proposed creativity approach with problem-based learning of foreign languages and also provides the detailed analysis and definitions of the suggested creativity-based habits and skills. The authors illustrate their theory with the examples of exercises comparing the capability of the given creativity approach with the problem-based learning. The authors also present the list of the conceptual aspects including a number of items to boost creative nature of the foreign language creativity-based teaching. These items lay the foundations for the optimization of creativity-based approach to teaching foreign languages in non-linguistic universities.

Authors
Bukovsky S.L.1 , Litvinov A.V. 2, 3
Publisher
Федеральное государственное бюджетное образовательное учреждение высшего образования "Московский педагогический государственный университет"
Number of issue
2-1
Language
Russian
Pages
114-120
Status
Published
Year
2018
Organizations
  • 1 Российский университет транспорта
  • 2 Российский университет дружбы народов
  • 3 Московский государственный психолого-педагогический университет
Keywords
принцип креативизации; креативно-речевой навык; креативно-речевое умение; креативно-языковые упражнения; креативно-речевые упражнения; creativization principle; creativity-based habit; creativity-based skill; creativity-based language exercises; creativity-based speech exercises; creativity approach; problem-based learning; DIVERGENT thinking; convergent thinking; non-linguistic; креативный подход; проблемное обучение; дивергентное мышление; конвергентное мышление; неязыковой вуз
Date of creation
20.10.2018
Date of change
20.10.2018
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/13089/
Share

Other records

Simonov G.A., Gaiirbegov D.Sh., Афанасьев В.А., Симонов А.Г., Кижапкин С.И.
Птицеводство. Общество с ограниченной ответственностью "Авиан" (Редакция журнала "Птицеводство"). 2018. P. 41-43