КУРС ПРАКТИКИ УСТНОЙ И ПИСЬМЕННОЙ РЕЧИ КАК СРЕДСТВО ФОРМИРОВАНИЯ ИНОЯЗЫЧНОЙ КОММУНИКАТИВНОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ СТУДЕНТОВ ЯЗЫКОВЫХ СПЕЦИАЛЬНОСТЕЙ

В статье рассмотрены проблемы формирования иноязычной коммуникативной компетентности студентов-филологов, будущих учителей иностранных языков. Осуществлен анализ ключевых вопросов организации профессионально направленного обучения студентов-филологов на практических занятиях по иностранному языку в контексте ведущих тенденций обновления содержания образования в языковом педагогическом вузе и предложены некоторые рекомендации относительно их положительного решения. Отдельное внимание уделяется условиям реализации цели обучения студентов-филологов иностранному языку в курсе практики устной и письменной речи. Предложена модель обучения иностранному языку студентов-филологов.

THE COURSE OF ORAL AND WRITTEN SPEECH AS A MEANS OF FORMING FOREIGN LANGUAGE COMPETENCE OF STUDENTS OF LANGUAGE PFROFESSIONAL DIRECTIONS

The paper studies problems of how foreign communicative competence form in Philology students, who are going to be future teachers of foreign languages. The work presents an analysis of key questions of the organization of professionally oriented training of the students in practical lessons of a foreign language in the context of the leading trends in educational solutions in a language pedagogical university, and give some recommendations for their positive solution. Special attention is paid to conditions for the use of the teaching of the foreign language students in the course of oral and written speech. The research works out a model for teaching foreign languages to Philology students.

Authors
Publisher
Редакция международного научного журнала Мир науки, культуры, образования
Number of issue
4
Language
Russian
Pages
236-237
Status
Published
Year
2018
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
professionally oriented competencies; foreign language; foreign communicative competence; foreign language teaching model; professionally oriented tasks; иностранный язык; профессионально ориентированные компетенции; иноязычная коммуникативная компетентность; модель обучения иностранному языку; профессионально ориентированные задания
Date of creation
20.10.2018
Date of change
20.10.2018
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/12227/
Share

Other records

Медведев В.Э., Фролова В.И., Тер-Исраелян А.Ю., Гушанская Е.В.
Современная терапия психических расстройств. Индивидуальный предприниматель Костюкова Елена Григорьевна. 2018. P. 26-35