Успех учения, по Сухомлинскому, в радости познания

В статье раскрыта суть методологического положения В. А. Сухомлинского о том, что успех в учении достигается благодаря радости познания, которую испытывают учащиеся при оптимальной организации учебного процесса, использовании продуктивных методов и технологий преподавания.

Success of the doctrine, across Sukhomlinsky, in joy of knowledge

The article reveals the essence of the methodological position of V. A. Sukhomlinsky that the success in teaching is achieved due to the joy of knowledge that students experience with the optimal organization of the educational process, the use of productive methods and technologies of teaching

Authors
Publisher
Общество с ограниченной ответственностью Школьная Пресса
Number of issue
4
Language
Russian
Pages
67-75
Status
Published
Year
2018
Organizations
  • 1 Peoples Friendship University of Russia
Keywords
interest in teaching; joy of learning; School of curiosity; the chain of the phenomena; the lights of thought; thought process; the lessons of thinking; a sense of the power of the mind over the facts and phenomena; acquisition of knowledge; success in teaching; the model of the formation of concepts; the unity of the first (required) second (optional) programs; интерес к учению; успех в учении; Школа любознательности; цепь явлений; огоньки мысли; мыслительный процесс; уроки мышления; чувство власти разума над фактами и явлениями; приобретение знаний
Date of creation
20.10.2018
Date of change
20.10.2018
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/12109/
Share

Other records