Сущность и основные факторы формирования предпринимательского климата

Статья посвящена вопросу формирования и развития благоприятного предпринимательского климата. В контексте исследуемого вопроса рассматривается структурная характеристика предпринимательского климата на основании рейтинга Doing Business. Представленное исследование имеет задачей определение основополагающих факторов, формирующих предпринимательской климат, в данном случае, в разрезе отдельных стран.

The essence and main factors of formation of an entrepreneurial climate

This article is devoted to the formation and development of a favorable entrepreneurial climate. In the context of the issue under consideration, the structural characteristics of the entrepreneurial climate based on the Doing Business rating. The presented research has the task ofdetermining the basic factors that shape the entrepreneurial climate, in this case, in the context of individual countries.

Authors
Publisher
Автономная некоммерческая организация Российская Академия предпринимательства
Number of issue
39
Language
Russian
Pages
87-99
Status
Published
Year
2018
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
  • 2 Russian Academy of Entrepreneurship
Keywords
стимулирование предпринимательской деятельности; stimulation of entrepreneurial activity; entrepreneurial climate; business climate; business factors; business climate assessment; предпринимательский климат; деловой климат; факторы предпринимательства; оценка делового климата
Date of creation
20.10.2018
Date of change
20.10.2018
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/12069/
Share

Other records

Sharma G.
Ученые записки Российской Академии предпринимательства. Автономная некоммерческая организация Российская Академия предпринимательства. Vol. 17. 2018. P. 239-249