ТНК Германии и Китая: проблемы выхода товаров на международные рынки

Анализируются особенности деятельности китайских и германских ТНК на мировом рынке. Определяется максимально эффективная специализации России в международном разделении труда. Делается вывод о том, что товары германских ТНК (прежде всего, занимающиеся высокотехнологичными производствами), в отличие от китайских, успешно зарекомендовали себя на международных рынках.

German and Chinese TNCs: Problems of Products Entry into International Markets

The specificity of Chinese and German TNCs' activities in the world market is analyzed. The most effective specialization of Russia in the international division of labour is determined. The conclusion is drawn that goods produced by German TNCs (primarily engaged in high–tech production)—in contrast to Chinese TNCs—have proven to be successful in international markets.

Publisher
Общество с ограниченной ответственностью "Ленанд"
Number of issue
7
Language
Russian
Pages
62-70
Status
Published
Year
2018
Organizations
  • 1 ФГАОУ ВО «Российский университет дружбы народов»
Keywords
транснациональные корпорации; международное разделение труда; китай; германия
Date of creation
20.10.2018
Date of change
20.10.2018
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/11636/
Share

Other records