О некоторых методических аспектах обучения иностранных учащихся написанию письма личного характера

Процесс глобализации в современном мире предъявляет обществу высокие требования, связанные с международными контактами и международным обменом. Иностранные учащиеся должны получить навыки межкультурного общения, в том числе владеть умениями иноязычной письменной речи, чтобы успешно реализовать себя в будущем и развиваться в творческой, интеллектуальной и профессиональной сфере.

On some methodological aspects of teaching foreign students writing a personal letter

The process of globalization in the modern world presents high demands to society, connected with international contacts and international exchange. Foreign students should gain skills of intercultural communication, including skills of foreign written language to successfully develop in the creative, intellectual and professional fields.

Authors
Journal
Publisher
Общество с ограниченной ответственностью Издательство Ставролит
Number of issue
2
Language
Russian
Pages
106-108
Status
Published
Year
2018
Organizations
  • 1 RUDN University
Keywords
критерии оценивания; features; letter; subtest; approaches to learning writing; types of exercises; письмо; субтест; подходы к обучению письму; виды упражнений
Date of creation
20.10.2018
Date of change
20.10.2018
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/11493/
Share

Other records