Изучение мотивации обучения у студентов российских вузов из Вьетнама

Уточнены основные понятия темы. Рассмотрена роль мотивации в обучении. На основе методики «Мотивация обучения студентов» выявлены виды мотивации, преобладающие у вьетнамских студентов, обучающихся в России. Осуществлен сравнительный анализ мотивов обучающихся с первого по четвертый курс. Сделан вывод о преобладании мотивов, связанных с приобретением знаний и получением диплома, о месте мотива «Овладение профессий».

The main concepts of the topic are clarified. The role of motivation in learning is considered. On the basis of the methodology “Motivation for student learning”, the types of motivation that prevail among Vietnamese students studying in Russia have been identified. A comparative analysis of the motives of students from the first to the fourth year has been carried out. The conclusion is made about the predominance of motives associated with the acquisition of knowledge and obtaining a diploma, about the place of the motive “Mastering professions”.

Publisher
Общество с ограниченной ответственностью "Издательская группа "Логос"
Number of issue
4
Language
Russian
Pages
109-113
Status
Published
Year
2023
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
learning motivation; types of motivation; students of Russian universities from Vietnam; мотивация обучения; виды мотивации; студенты российских вузов из Вьетнама
Date of creation
28.12.2023
Date of change
28.12.2023
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/104802/
Share

Other records

Федорович А.А., Горшков А.Ю., Королев А.И., Омельяненко К.В., Дадаева В.А., Михайлова М.А., Чащин М.Г., Драпкина О.М.
Cardiovascular Therapy and Prevention (Russian Federation). Vserossiiskoe Obshchestvo Kardiologov. Vol. 22. 2023. P. 15-23