Влияние использования системы управления качеством на конкурентоспособность ресторанов премиум-класса

Целью исследования является изучение влияния системы управления качеством для повышения конкурентоспособности. С помощью финансового анализа было доказано, что для повышения конкурентоспособности ресторанов должны использоваться неценовые методы конкуренции. Завоевание конкурентного преимущества будет достигаться через сервисную дифференциацию и потребительскую ценность.

The impact of using a quality management system on the competitiveness of premium restaurants

The purpose of the research is to study the impact of the quality management system to increase competitiveness. Using the tools of financial analysis it was proved that non-price methods of competition should be used to increase the competitiveness of restaurants. Competitive advantage will be achieved by service differentiation and consumer value.

Authors
Publisher
Сибирский государственный индустриальный университет
Language
English
Pages
90-94
Status
Published
Year
2023
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
Keywords
improve service; guest; growth; average cheque; customers; consumer value; restaurant; улучшить сервис; гость; рост; средний чек; клиенты; потребительская ценность; ресторан
Date of creation
28.12.2023
Date of change
28.12.2023
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/103843/
Share

Other records