РЕЧЕВАЯ АГРЕССИЯ В ОТНОШЕНИИ ЖЕНЩИН В РЕКЛАМЕ

В статье рассматривается одна из актуальных проблем изучения речи в рекламе - выявление способов выражения речевой агрессии в отношении женщин в русскоязычных рекламных дискурсах. Актуальность статьи заключается в возрастающей роли рекламных текстов в формировании социального образа женщины и манипулировании общественным сознанием.

The article considers one of the topical problems of speech studies in advertising identifying ways of expressing speech aggression towards women in Russian-language advertising texts. The relevance of the article lies in the increasing role of speech aggression in advertising texts in the formation of the social image of women and the manipulation of public consciousness.

Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
336-343
Status
Published
Year
2023
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
speech aggression; advertising discourse; images of women in advertising; gender stereotypes; sexism; речевая агрессия; рекламный дискурс; образы женщин в рекламе; гендерные стереотипы; сексизм
Date of creation
28.12.2023
Date of change
28.12.2023
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/103712/
Share

Other records