В статье рассматриваются особенности внедрения проектной деятельности в процесс изучения английского языка. Цель работы - внедрение проектной деятельности в процесс изучения английского языка. В работе использованы следующие методы: сравнительно-сопоставительный анализ, библиометрический метод, метод моделирования, метод изучения и обобщения педагогического опыта. Предлагаемые рекомендации по организации проектной деятельности на занятиях по английскому языку нацелены на повышение мотивации к изучению иностранного языка, развитие навыков речевого взаимодействия, развитие самостоятельности и активности обучающихся.
The article discusses the features of the implementation of project activities in the process of learning English. The purpose of the work is to introduce project activities into the process of learning English. The following methods are used in the work: comparative analysis, bibliometric method, modeling method, method of studying and generalizing pedagogical experience. The proposed recommendations on the organization of project activities in English classes are aimed at increasing motivation to learn a foreign language, developing speech interaction skills, developing students' independence and activity.