Актуальные тенденции развития трейд маркетинга в России под влиянием санкционного давления

За период экономической нестабильности, введения санкций и карантинных ограничений, в сфере трейд-маркетинга произошел ряд существенных изменений. Не выдержав новых реалий, многие игроки ушли с рынка, а те, кто остались, или только открывают свой бизнес, вынуждены крайне внимательно относиться к изменившимся условиям, требованиям потребителей и технологическому прогрессу, без которого невозможно применение большинства инструментов трейд-маркетинга. В статье рассмотрены теоретические основы трейд-маркетинга, выявлены особенности ведения трейд-маркетинга в сложившийся ситуацией в экономики под давлением западных санкций и определить актуальные тенденции дальнейшего развития трейд-маркетинга.

During the period of economic instability, the imposition of sanctions and quarantine restrictions, a number of significant changes have taken place in the field of trade marketing. Unable to withstand the new realities, many players left the market, and those who remained, or are just starting their own business, are forced to be extremely attentive to changing conditions, consumer requirements and technological progress, without which it is impossible to use most trade marketing tools. The article discusses the theoretical foundations of trade marketing, identifies the features of conducting trade marketing in the current situation in the economy under the pressure of Western sanctions, and determines current trends in the further development of trade marketing.

Publisher
Пуляк Александр Владимирович
Number of issue
5
Language
Russian
Pages
32-38
Status
Published
Year
2023
Organizations
  • 1 Российский Университет Дружбы Народов
Keywords
trade marketing; trade marketing; sanctions; crisis; trends; трейд-маркетинг; торговый маркетинг; санкции; кризис; тренды
Date of creation
28.12.2023
Date of change
28.12.2023
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/102555/
Share

Other records