Effectiveness of mastering phrasal verbs by general educational institution graduates

The research is devoted to the problem of studying phrasal verbs in the curriculum of educational institutions. Over the last forty-fifty years, there has been an amount of research aimed at analyzing idiomatic forms like phrasal verbs. Yet, these new theories have failed to penetrate the pedagogical practices. To this day, there has been no significant change in teaching approaches to idiomatic expressions like phrasal verbs. The obtained data show how often first-year students of a linguistic department use phrasal verbs when translating the contexts which require phrasal verb usage from Russian into English. The necessity to pay more attention to the most frequent multi-word units in English that is the phrasal verb is underlined as well as the importance to unpack new ways of approaching phrasal verbs.

Исследование посвящено проблеме изучения фразовых глаголов в учебных программах общеобразовательных учреждений. За последние сорок-пятьдесят лет было проведено множество исследований, направленных на анализ идиоматических форм, таких как фразовые глаголы. Однако эти новые теории не проникли в педагогическую практику. На сегодняшний день не произошло существенных изменений в подходах к обучению идиоматическим выражениям, таким как фразовые глаголы. Полученные данные показывают, насколько часто студенты первого курса лингвистического факультета используют фразовые глаголы при переводе контекстов, требующих употребления фразовых глаголов, с русского языка на английский. Подчеркивается необходимость уделять больше внимания наиболее частотным единицам английского языка, то есть фразовым глаголам, а также внимание сфокусировано на необходимости нахождения новых способов работы с фразовыми глаголами.

Publisher
Фонд поддержки межнациональной культуры и общественных международных отношений
Number of issue
1
Language
English
Pages
60-67
Status
Published
Volume
9
Year
2023
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
английские фразовые глаголы; учебный процесс; трудности освоения; обучение английскому языку; English phrasal verbs; educational process; learning difficulties; teaching English
Date of creation
28.12.2023
Date of change
28.12.2023
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/102359/
Share

Other records