Особенности технологии формирования иноязычных умений аргументированной письменной речи у учащихся профильной школы

Данная статья посвящена особенностям технологии формирования иноязычных умений аргументированной письменной речи у учащихся профильной школы. Автором выявлены условия необходимые для успешного формирования иноязычных аргументированных письменных умений у учащихся профильной школы.

This article is devoted to the characteristics and features in teaching foreign language argumentative writing in senior specialized schools (philological course). The paper outlines the relevance of rhetoric in developing students’ writing skills and substantiates methodological potential in teaching foreign language writing.

Number of issue
2
Language
Russian
Pages
264-269
Status
Published
Year
2023
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов имени Патриса Лумумбы
Keywords
foreign language writing; written communication; specialized training; senior specialized schools; philological education; foreign language argumentative writing; иноязычная письменная речь; письменное общение; профильная школа; филологическая направленность обучения; иноязычные аргументированные письменные умения
Date of creation
28.12.2023
Date of change
28.12.2023
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/102014/
Share

Other records

Литвинова М.М., Хафизов К.Ф., Сперанская А.С., Мацвай А.Д., Асанов А.Ю., Никольская К.А., Винокурова Л.В., Дубцова Е.А., Ипатова М.Г., Мухина Т.Ф., Карнаушкина М.А., Бордин Д.С.
Sovremennye Tehnologii v Medicine. Nizhny Novgorod State Medical Academy. Vol. 15. 2023. P. 60-72