Каннибализм брендов

В статье рассматривается проблема каннибализации брендов, выявляются причины и последствия данного явления. Уточняется сущность определения, классифицируются вида каннибализации брендов. На основе опыта различных компаний предлагаются пути предотвращения нежелательных последствий каннибализации.

The article examines the problem of brand cannibalization, identifies the causes and consequences of this phenomenon. The essence of the definition is clarified, the types of brand cannibalization are classified. Based on the experience of various companies, ways to prevent undesirable consequences of cannibalization are proposed.

Publisher
Индивидуальный предприниматель Иванов Владислав Вячеславович
Number of issue
94-3
Language
Russian
Pages
177-181
Status
Published
Year
2023
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
brand cannibalization; positioning; brand differentiation strategy; consumer preferences; product innovations; каннибализация бренда; позиционирование; стратегия дифференциации брендов; потребительские предпочтения; продуктовые инновации
Date of creation
28.12.2023
Date of change
28.12.2023
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/101692/
Share

Other records