Sales strategy of the Chinese Li Ning Company in the international market

The global sportswear market is growing at a faster pace. In 2020, global sales amounted to $160 billion, in 2021, according to experts, they grew to $170.9 billion, and by 2028 their volume may increase to $267.6 billion at an average annual growth rate of 6.6%. The sportswear market is currently undergoing a period of fundamental transformation. This is facilitated by the action of a number of new factors. These include rapidly evolving demographic and social shifts in society. First of all, this is the growth of the general well-being of the population, even despite the current crisis. This trend is pushing the fashion for a healthy lifestyle and sports. The governments of many countries are taking steps to maintain this fashion and spread the principles of a healthy lifestyle. Today, Chinese companies are interested in sales in the Russian market, but at the moment they prefer to go through Russian partner operators, linking this not so much with sanctions, but with their unwillingness to invest their own funds in building a local retail infrastructure, in wages and local taxes. In general, today Russia for investors is not an easy task with a lot of unknowns, not for beginners. In addition, the share of Russia in Chinese exports is small, about 2-3%, while the US and Europe account for more than half of the exports that Chinese businesses do not want to risk.

Мировой рынок спортивной одежды растет быстрыми темпами. В 2020 году мировые продажи составили 160 млрд долларов, в 2021 году, по оценкам экспертов, они выросли до 170,9 млрд долларов, а к 2028 году их объем может увеличиться до 267,6 млрд долларов при среднегодовом темпе роста 6,6%. Рынок спортивной одежды в настоящее время переживает период фундаментальных преобразований. Этому способствует действие ряда новых факторов. К ним относятся быстро меняющиеся демографические и социальные сдвиги в обществе. Прежде всего, это рост общего благосостояния населения, даже несмотря на нынешний кризис. Эта тенденция подталкивает моду на здоровый образ жизни и спорт. Правительства многих стран предпринимают шаги для поддержания этой моды и распространения принципов здорового образа жизни. Сегодня китайские компании заинтересованы в продажах на российском рынке, но пока предпочитают идти через российских операторов-партнеров, связывая это не столько с санкциями, сколько с нежеланием вкладывать собственные средства в построение локальной торговой инфраструктуры. Сегодня Россия для инвесторов - непростая задача с массой неизвестных. Кроме того, доля России в китайском экспорте невелика, около 2-3%, тогда как на США и Европу приходится более половины экспорта, которым китайские предприятия не хотят рисковать.

Authors
Publisher
Общество с ограниченной ответственностью Аналитика Родис
Number of issue
2-1
Language
English
Pages
287-294
Status
Published
Volume
13
Year
2023
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
sports; brand; success strategy; SPORTING goods; world market; спорт; бренд; стратегия успеха; спортивные товары; мировой рынок
Share

Other records