Promotion of an architectural and design company to foreign markets

Architectural services are a sphere of professional activity, which is based on the creative process of creating projects of architectural objects in the form of buildings, structures, complexes of buildings and structures, landscaping, landscape or garden art. The main product of this activity is an architectural solution that determines the external and internal appearance, spatial, planning and functional organization of the object. The relevance of the topic of the article is due to the fact that at present, in view of the development of a market economic system, many architectural companies need to identify their competitive advantages and develop strategies for the development of the company in local markets in order to maintain high profits and market share. In order to maximize profits, one of the ways to increase it is to enter international markets. In view of the increased pace of globalization and the high interconnection of global trade and financial markets, for the successful operation of the company in foreign markets, it is necessary to choose the optimal strategy and develop an algorithm for the company to enter new markets. In this case, it is necessary to take into account its characteristics, consumer preferences, solvency, as well as analyze the risks that may arise in the implementation of international activities, such as global crises, international conflicts and global pandemics.

Архитектурные услуги - это сфера профессиональной деятельности, в основе которой лежит творческий процесс создания проектов архитектурных объектов. Основным продуктом этой деятельности является архитектурное решение, определяющее внешний и внутренний облик, пространственную, планировочную и функциональную организацию объекта. Актуальность темы статьи обусловлена тем, что в настоящее время, ввиду развития рыночной экономической системы, многим архитектурным компаниям необходимо выявить свои конкурентные преимущества и разработать стратегии развития компании на локальных рынках для поддержания высокой прибыли и доли рынка. В целях максимизации прибыли одним из способов ее увеличения является выход на международные рынки. Ввиду возросших темпов глобализации и высокой взаимосвязи мировых торговых и финансовых рынков для успешной работы компании на зарубежных рынках необходимо выбрать оптимальную стратегию и разработать алгоритм выхода компании на новые рынки. При этом необходимо учитывать его особенности, потребительские предпочтения, платежеспособность, а также анализировать риски, которые могут возникнуть при осуществлении международной деятельности, такие как глобальные кризисы, международные конфликты и глобальные пандемии.

Publisher
Общество с ограниченной ответственностью Аналитика Родис
Number of issue
2-1
Language
English
Pages
256-267
Status
Published
Volume
13
Year
2023
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
international market; company promotion; architectural objects; Architectural services; architectural services market; международный рынок; продвижение компании; архитектурные объекты; архитектурные услуги; рынок архитектурных услуг
Date of creation
28.12.2023
Date of change
28.12.2023
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/101276/
Share

Other records