Формирование дискурса инклюзивного образования во Франции

Целью данной работы было формирование определения и границ дискурса инклюзивного образования, выделение его субъектов и характерных для него тем. Исследование было основано на методе контент-анализа современных исследований в сфере инклюзивного образования во Франции. В результате исследования было выявлено, что к внедрению инклюзивного образования во французском образовательном пространстве относятся положительно, однако данная модель обучения требует тщательной разработки политики коммуникации между участниками дискурса инклюзивного образования и подготовки педагогических кадров, профессионально адаптированных для решения проблем инклюзивного образования.

Formation of inclusive education discourse in France

The purpose of this work was to form the definition and boundaries of the inclusive education discourse, to identify its subjects and topics discussed within. The study was based on the method of content analysis of the research in the field of inclusive education in France. As a result of the study, it was revealed that the introduction of inclusive education in the French education is viewed positively, but this model of education requires careful development of a policy of communication between all participants in the discourse of inclusive education and the training of teaching staff professionally adapted to solve the problems of inclusive education.

Authors
Conference proceedings
Publisher
Набережночелнинский государственный педагогический университет
Language
Russian
Pages
187-189
Status
Published
Year
2022
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
Keywords
inclusion; inclusive education; discourse; инклюзия; инклюзивное образование; дискурс
Date of creation
28.12.2023
Date of change
28.12.2023
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/100160/
Share

Other records

Kuznetsova A.S.
ВЫЗОВЫ XXI ВЕКА. Набережночелнинский государственный педагогический университет. 2022. P. 203-206