В условиях современного рынка каждое гостиничное предприятие сталкивается с проблемой обеспечения конкурентной способности и экономической устойчивости их функционирования и развития. Ритм, меняющийся среды, ужесточает условия выживания для компаний, поэтому, для того чтобы оставаться на уровне и получать прибыль, им приходится постоянно адаптироваться к новым условиям рынка и создавать уникальный гостиничный продукт ещё на этапе формировании концепции. В работе анализируются факторы, влияющие на формирование гостиницы в Приморском крае. Рассмотрены особенности гостиничной отрасли в крае. Даны рекомендации для формирования концепции отеля в Приморском крае.
In the conditions of the modern market, every hotel company faces the problem of ensuring the competitive ability and economic sustainability of their functioning and development. The rhythm of the changing environment tightens the conditions of survival for companies, therefore, in order to stay at the level and make a profit, they have to constantly adapt to new market conditions and create a unique hotel product even at the stage of concept formation. The paper analyzes the factors influencing the formation of a hotel in Primorsky Krai. The features of the hotel industry in the region are considered. Recommendations are given for the formation of the concept of a hotel in Primorsky Krai.