Проанализированы межкультурные сходства и различия в языковой и культурной картине мира китайских и русских учащихся и их влияние на отбор содержания обучения китайскому языку как иностранному. Рассмотрены вопросы содержания межкультурного обучения российских школьников китайскому языку в цифровом образовательном пространстве. В исследовании использовались следующие методы: теоретический анализ, сравнение, синтез, изучение и обобщение преподавательского опыта. Уточняется понятие «межкультурное цифровое обучение». Практическая значимость исследования заключается в направленности его результатов на выделение типологии упражнений цифрового обучения российских школьников китайскому языку.
Intercultural similarities and differences in the linguistic and cultural picture of the world of Chinese and Russian students and their influence on the selection of the content of teaching Chinese as a foreign language are analyzed. The issues of the content of intercultural teaching of Russian schoolchildren to the Chinese language in the digital educational space are considered. The following methods were used in the article: theoretical analysis, comparison, synthesis, study and generalization of teaching experience. The concept of «intercultural digital learning» is being clarified. The practical significance of the study lies in the focus of its results on highlighting the typology of digital teaching exercises for Russian schoolchildren in the Chinese language.