Проведена характеристика отечественных исследований по фармацевтической терминологии, отражающих взаимодействие между терминологией и фармацевтическим знанием. Информационный массив содержал 437 заголовков работ по проблемам профессиональной терминологии, отдельных понятий, их совокупностей и связи фармацевтического знания и понятийного аппарата за 1960-2021 гг. Выявлены девять направлений изучения фармацевтической терминологии. Показана перспективность использования нелингвистических методов (маркетинговый и наукометрический анализ) в исследованиях фармацевтической терминологии, что позволяет получать новое фармацевтическое знание.
The characteristic of domestic research on pharmaceutical terminology, reflecting the interaction between terminology and pharmaceutical knowledge, is carried out. The information array contained 437 titles of works on the problems of professional terminology, individual concepts, their sets and the relationship between pharmaceutical knowledge and the conceptual apparatus for 1960-2021. Nine areas of study of pharmaceutical terminology have been identified. The prospects of using non-linguistic methods (marketing and scientometric analysis) in the research of pharmaceutical terminology are shown, which allows obtaining new pharmaceutical knowledge.