Проблема совершенствования физического воспитания в вузе направлена на развитие и совершенствование новых направлений, согласно мотивации и физической подготовленности студенческой молодежи. В данной статье рассмотрено и обосновано построение комплексной педагогической модели подготовки сборной команды по чирлидингу направления перформанс для студентов, ранее профессионально занимавшихся гимнастическими и танцевальными видами двигательной активности. Средствами подготовки стали базовые элементы чирлидинга на основе которых составлялись танцевально-гимнастические композиции чирлидинга направления перформанс. Результатом данной спортивной деятельности стало участие студенток в спартакиаде вузов.
The problem of improving the physical education at the university is aimed at the development and improvement of the new directions, according to the motivation and physical fitness of students. This article discusses and substantiates the construction of the comprehensive pedagogical model for the preparation of the national cheerleading team in the performance direction for students who previously professionally engaged in gymnastic and dance types of motor activity. The means of preparation were the basic elements of cheerleading, on the basis of which dance and gymnastic compositions of cheerleading of the performance direction were compiled. The result of this sports activity was the participation of female students in the Spartakiad of universities.