Цель исследования - раскрыть специфику функционирования целеполагания как психолингвистического механизма в процессе конструирования англоязычного медиадискурса. Научная новизна исследования заключается в рассмотрении целеполагания как психолингвистического механизма, являющегося неотъемлемым, стратегически значимым компонентом функционирования англоязычного медиадискурса, определяющего вектор его дальнейшего эволюционирования. В результате доказано, что итоговый «продукт» целеформирующего события есть новые ментальные установки, поведенческие паттерны, особые эмоциональные состояния и обновленные лингвистические привычки у участников медиакоммуникации, взаимодействующих с англоязычным медиадискурсивным пространством.
The purpose of the research is to provide insight into the specifics of functioning of goal setting as a psycholinguistic mechanism in the construction of the English-language media discourse. Scientific novelty of the research lies in considering goal setting as a psycholinguistic mechanism that is an integral, strategically significant component of the functioning of the English-language media discourse determining the vector of its further evolution. As a result, it has been proved that the final “product” of a goal-shaping event is implemented in new mental attitudes, behavioural patterns, special emotional states and updated linguistic habits among the participants of media communication who are actively integrated in the English-language media discourse space.